Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

99.999% lidí je odkojenokonvencemi  (rodina, škola, ekosystém) + materialismem a žijí v iluzi, že okolní materiální svět existuje zcela nezávisle na nich atd...  říkám tomu "pohlcení Hmotou + Rolí".  Navíc IQ schopnosti a představivost většiny je nedostatečná a jen málokdo má "plovoucí názor".  Všichni (včetně mne) jsou proto alergičtí na sdělování jakékoliv "cizí pravdy" + ověřené/prospěšné cizí zkušenosti (to už hraničí s Idiocií v oblasti Soc. IQ a zvláště při pokusech rodičů předávat vlastní "osvědčené zkušenosti" dětem).  Nikdo z nás nerespektuje, že jediněREÁLŽIVOT má právo utvářet v druhém člověku jeho vlastní zkušenosti !!!  Toto ale je o něčem jiném...

Podle autora zde zřejmě nepobíhá jen 1 ale 7+mld "holografických" přijímačů (nepočítaje mimozemšťany a vědomí zvířat...) a společně s Bohem všichni společně realitu tvoříme.   Bude to POSTUPNĚ (bohužel spíš až na další generace) mít filozofický dopad asi větší než cokoliv ... 

Ale JÁ článek jsem schopen z asi 95% pochopit - ale uznávám, že je to tím, že ty fyzikální pokusy (dvojštěrbina, nelokalita...) byly pro mne vždy myšlenkově asi zajímavější než pro křesťany bible nebo mnohé duchovní semináře, resp. se mi v hlavě X let propojovalo "všechno se vším".  T.j. nedovedu si - přiznávám - představit běžného člověka ovládaného hmotou/egem/rolí (viz. 1/2 příspěvků zde) bez znalosti kvantové fyziky a duchovních směrů ... co si o tom asi tak myslí ... navíc cca 99% lidí naprosto životně NUTNĚ potřebuje = má pevné "vnitřní přesvědčení" (hmota/ego/ambice/role/spotřeba/užívání...) a jen tak asi 1% to celý život hledá např. ve filozofii, fyzice,  církvích, po duchovních seminářích či někde u sekty a drog v pralese.  Proto velice oceňuji cestu poznání/vědecký přístup/důkaz Boha atd... raději než totéž jen duchovně (doc. Král...) ... a tisíce knih, videí atd... jen na základě víry/představ.

0 0
možnosti
Foto

Jak se dá logicky dokázat nesmysl :) Tenhle příspěvek mi připomněl starý hloupý vtip, jak lze dokázat cokoliv.

Máš doma rybičky?Ano.Tak máš rád zvířata.

Máš rád zvířata?  Tak máš rád lidi.

Máš rád lidi? Tak máš rád muže.

Máš rád muže? Tak jsi homosexuál.

Takže kdo má doma rybičky, tak je homosexuál.

0 0
možnosti
Foto

M31i11l14a74n 29K82a18s19l

10. 10. 2014 14:07

toé je zajímavé, kolik lidí je schono vyjadřovat se k článku, který nejsou schoni pocopit

0 0
možnosti
JL

Bůh v člověku pozoruje sám sebe - to už  říkal Maharishi a ten fyziku vůbec nestudoval, přišel na to prostě tím, že meditoval a přemýšlel/a určitě se toto vědělo tisíce let před ním, možná to vědí i amazonští šamani, jen nemají důvod proč nám to vysvětlovat... Možná měl Maharishi vhled. Fyzici vše vysvětlují zbytečně složitě, nicméně díky jim za to, ale bez kvantové fyziky bychom se nehnuli, protože dnes lidi potřebují všechno dokazovat, spočítat, odvolat se na nějakého Einsteina... Když guru Papaji navštívil Maharishiho a dožadoval se, aby mu ukázal Boha - ten mu řekl "vy sami jste bůh". :-) Myslím, že vše lze zjednodušit takto: naše vědomí je kvantové a existuje mimo tělo i po něm;, vědomí je univerzální. Všichni duchovní realizované bytosti se jaksi "vymykaly" fyzickému světu - protože se dotkly Toho. "Buďte v klidu a v míru a budete v Bohu," to je první a poslední jejich sdělení. Kvantoví fyzici to nespočítají, ale aspoň že napovídají. R^ Díky autorovi, že sem tohle téma hodil českým materialistům navzdory. češi byli vždycky berani.

http://www.satsangbhavan.net/index.htm

1 0
možnosti
HP

Největší zmatky provází „populární“ výklad pozorováníelementárních částic, tedy i částice zvané foton. Jestliže dojde ke kontaktu fotonus měřícím zařízením, může některý pozorovatel dospět k závěru, že fotonvlastně je (třeba i několik kilometrů dlouhá) vlna. Pro popularizátory vědybývá těžké se rozhodnout zda foton mají označovat za částici, nebo za vlnu ourčité délce. Nejčastěji pak prohlašují, že foton jako elementární částice neníjen kor­puskulí ve formě nějakého (pro nás neviditelného) objektu, ale i vlnou,neboť matematické mo­dely zahrnují obě možnosti. Jenomže foton není vlna. Námiregistrovaná vlna je pouhým výsled­kem našeho měření, je tedy jedním z pozorovanýchprojevů fotonu. :-)

1 0
možnosti
Foto

Kterého Boha ta přednáška dokládá? Křesťanského, muslimského, nějakého východního? Lidské poznání je z povahy věci vždycky konečné. Je vše co je mimo toto poznání prostě označeno nálepkou "Bůh"?

Představme si minci vyhozenou do vzduchu. Dokud letí a rotuje, není to ani panna ani orel. Teprve v okamžiku kdy je její "povaha" změřena - chytnutím do dlaně jako u fotbalových rozhodčích nebo přečtením na zemi se z ní stane panna nebo orel. Znamená to, že realita panna-orel v průběhu letu neexistuje a zhmotní se teprve po dopadu?

A k otázce micro-macro záhad: představme si, že teď vyhodím do vzduchu miliardu mincí. Jak dopadne jedna každá z nich se nedá říci. Přesto můžu s určitostí tvrdit, že polovina z nich bude panna a polovina orel (a to s udivující přesností). Je tohle tvrzení objektivní realita nebo není?

A na odlehčení: Mám kvantového šéfa. V tomto okamžiku nemá žádnou přesnou polohu. Pouze pravděpodobnostní. Na 40% je v pracovně, na 35% v laborce, na 20% je v kantýně na obědě a na 5% je doma, protože se mu udělalo špatně. Teprve když jeho přesnou polohu změřím budu to vědět. Do té dobu je můj šéf jenom kvantový obláček vyskytující se na několika místech najednou :-P

10 0
možnosti
PK

Kvantová šéf není dobrý příklad. Skutečný kvantový šéf by byl takový, kterého byste kvůli zjištění jeho polohy musel zabít :-)

2 0
možnosti
MP

Pro zajímavost, sám Feynman řekl- Mohu bezpečně prohlásit, že kvantové mechanice nikdo nerozumí.

1 0
možnosti
PK

Ony i ty fyzikální a vůbec vědecké celebrity leckdy hlásají různé nesmysly. Třeba Feynman hlásal, že paradox dvojčat vůbec není paradox a jeho rozřešení je triviální. Ale nemá pravdu (i když mi samozřejmě fundamentalističtí zastánci teorie relativity budou spílat, že samozřejmě má pravdu, ale ono to samozřejmé není. Rozhodně o tom ještě nebyl podán exaktní důkaz, takže obě strany sporu zatím jenom tápou ve tmě). A podobně jiná celebrita, Stephen Hawking, zase tvrdí, že když v hodinách na satelitech GPS nebude zohledněna korekce času podle teorie relativity, začnou se již za jeden den rozcházet v určení polohy na zemi až o 11 km - tak tohle tvrzení už je vyloženě z říše sci-fi. ;-D

Ale jinak jsem v této diskusi spíše na vaší straně, jen jsem chtěl naznačit, že není vždy dobré spoléhat na ty vědce. Pokud je třeba někdy některé jejich tvrzení v rozporu třeba s tím, co kázal apoštol Pavel (jako třeba že cvičení těla ničemu neprospívá, nebo že žena má ve společenství mlčet), pak má asi spíš pravdu ten apoštol ;-)

0 0
možnosti
MK

Jsem laik; přesto si dovolím několik námětů do diskuse. Historie vědy nám napovídá, že to, co dnes považujeme za fakt - důkaz, nemusí v budoucnu platit. Proto bych vědecké dokazování Boha nebral příliš vážně.

Bližší se mi zdá tvrzení existence Boha v nás, tedy jeho všudypřítomností. K tomu: nikde jsem nenarazil na vědecké zkoumání síly myšlenky, jejíž přenos byl mnohokráte dokázán. Jaká je to energie? Kumuluje se někde a nebo pro ni neplatí, že energie se neztrácí.

Z jiného soudku: koncem 40. let min. stol. byla pokusem dokázána přítomnost nestálých částic ( myslím, že leptony), které při vzniku a zániku produkují měřitelnou energii. Vznik a zánik je možná jako nejčastější jev v námi poznaném vesmíru také příčinou, že zatím nepoznané něco (částice) všeobecně ovlivňuje naši mysl a proto vidíme reálně, jsme schopni chápat abstraktně a m.j. vytvářet stovky teorií o hmotě a Bohu, což v budoucnu bude třeba i pro žáky obecné školy úsměvné. Tím nechci říci, že by se nemělo bádat, ale nemusíme se v tomto kontextu brát tak vážně.

2 0
možnosti
MP

Pane Kulhavý, víte, že dle kvantovky hmota neexistuje, nebo pokud existuje, tak se rovná energii? Čímž logicky nepřímo dokazuje existenci toho, čemu se říká bůh. Werich=Bůh je příroda, vesmír. Kapišto? Základ vesmíru j skutečně energie. A energií je mnoho druhů, proto každá energie obsahuje informaci. Proto platí  biblické- Na počátku bylo slovo a to slovo je bůh. Takže vo čem je diskuse?

1 0
možnosti
Foto

Jediné možné vysvětlení toho, co uvádíte, dokládá filosofie solipsismu. Existuji pouze JÁ, vše ostatní se odehrává pouze v mých představách. Jde tedy o virtuální realitu. Pokud by to JÁ byl Bůh, pak se s tím dá jakž takž souhlasit. V tom případě ale dlužno konstatovat, že to JÁ je pěkný sadista a nelida, naprosto nespravedlivý a neschopný ovládat své myšlení.

Mnohem lépe se tu uplatní Cimrmanova filosofie externismu. Neexistuji JÁ, existují jen lidé kolem mne a jsem formován jejich společným vědomím.

Nesedí to na Boha dokonale?

Věřící kolegové mi to prominou, ale na tom, že např. křesťanství vzniklo společným vědomím lidí, není přeci nic špatného.

Až panu autoru spadne na nohu cihla, nechť si uvědomí, že došlo pouze k nepatrné diskontinuitě v kvantových polích a že to, že má přeražený palec, se odehrává pouze v nějaké vyšší dimenzi, kde je simulováno autorovo já pomocí interaktivních vlnových kombinací.;-D

Jinak pro zvídavé: Stanislav Lem - Pánův hlas.

3 0
možnosti

Solipsismus je silný kandidát na vysvětlení čehokoliv, stejně jako úplně normální materialistický deterministický přesný stroj. Jen se mi nelíbí :) Nelíbí se mi totiž celá čísla a solipsismus je o jedné. Filozofie externismu od cimrmana je, jako všechno od cimrmana, víc než se na první pohled zdá. Na vašem příspěvku mne však zaujalo nejvíc to : Lem - Pánův hlas. Četl jsem to už dávno, a ač většinu věcí od Lema mám rád, suma technologiae je např. dobrá věc, ale u tohohle jsem měl spíš pocit že čtu poezii, nějak mi nedošlo co tím auto míní. Vám to je jasné? Utkvěl mi z toho jen pán much.

0 0
možnosti
JS

Pane Bože , já tomu nerozumím;-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 12531x
Překládáním přednášek světových vědců poskytuji normálním lidem fakta, která se jinak nemohou dozvědět.

Seznam rubrik